Naprawa odprysków i usterek w autoszybie samochodowej – czy potrzebuję wymiany?
Pytaniem, które często zadają nam nasi klienci, jest te dotyczące tego, czy potrzebują oni wymiany całej szyby, czy uda się naprawić tę, która w pojeździe już jest. Oczywiście sprawa jest indywidualna i nie każdy samodzielnie poprawnie oceni usterkę. Są jednak przesłanki, które pozwalają stwierdzić, z czym mamy do czynienia. W większości przypadków uszkodzenia, których wielkość nie przekracza 2 cm dają się naprawić bez potrzeby wymiany całej szyby.
Pajączek? Odprysk? Zadzwoń i nie pozwól „rozwijać się” usterce!
503 497 252
W internecie można znaleźć sporo instrukcji i podpowiedzi, jak samodzielnie naprawiać drobne usterki szyby. Rozumiemy potrzebę, z której to wynika, ale zdecydowanie odradzamy takich zabiegów. Najczęściej artykuły, które promują takie podejście do sprawy mają jedynie na celu promować różne specyfiki i kleje. Chodzi tu o kwestię bezpieczeństwa naszego i pasażerów, a także komfortu podróżowania. Szyby są integralnymi elementami samochodu, mają wpływ na trwałość i sztywność konstrukcji, a także na prawidłowe działanie poduszek powietrznych.
Uszkodzona szyba? Prawo tego zabrania!
Sprawna szyba, to gwarancja bezpieczeństwa w tym zakresie, ale pamiętać także należy, że jazda z uszkodzoną szybą czołową jest niezgodna z przepisami polskiego prawa. Nie tylko mandat wchodzi w grę. Funkcjonariusz policji zauważywszy niesprawną autoszybę może nałożyć mandat w wysokości 250 zł oraz zatrzymać dowód rejestracyjny pojazdu. Właściciel wtedy musi uporać się nie tylko z naprawą, bądź wymianą szyby, ale także z dodatkowymi kosztami w postaci mandatu i późniejszego badania diagnostycznego, które jest podstawą do zwrotu dowodu rejestracyjnego.
Naprawa odprysków – przesłanki, które pozwolą ocenić stan szyby
Nie każdy poradzi sobie z samodzielną oceną, czy dana usterka kwalifikuje się do naprawy, czy wymiany całej szyby, jednak przygotowaliśmy krótki poradnik, który na pewno to ułatwi:
- Uszkodzenia punktowe (czyli pajączki, odpryski i podobne) nie powinny znajdować się bliżej niż 10 cm od najbliższej krawędzi szyby.
- Średnica uszkodzenia nie powinna przekraczać +/- 20 mm.
- Uszkodzenia punktowe należy naprawiać bez zwłoki. Dalsza eksploatacja w prawie każdym takim przypadku prowadzi do powiększenia się pęknięcia, a to niesie za sobą koszta i niebezpieczeństwo. Radzimy naprawiać odpryski zaraz po ich powstaniu. Naprawa trwa kilkadziesiąt minut – można więc ją wykonać nawet będąc w trasie.
- Naprawy miejsc będących w bliskim polu widzenia kierowcy wymagają szczególnej zgody właściciela.
- W przypadku większej liczby uszkodzeń odległość między wadami musi wynosić minimum 10 cm – gdy jest ona mniejsza, istnieje duże ryzyko, że szyba pęknie podczas próby naprawy.
Czujesz, że Cię to przerasta? Zadzwoń do nas, a my doradzimy Ci jak sobie poradzić z usterką szyby!
503 497 252
Gdy nie da się naprawić – wymiana autoszyby Wrocław i okolice
Niestety nie każdą usterkę da się naprawić, wtedy jedynym wyjściem jest wymiana szyby samochodowej. Nasz profesjonalny mobilny serwis przez lata wypracował skuteczny system pracy oraz dobre kontakty z dostawcami części, dzięki czemu możemy zaoferować nie tylko szybką usługę, ale także bardzo konkurencyjne ceny, a to wszystko potwierdzają opinie naszych klientów! Profesjonalna wymiana autoszyb w mieście Wrocław i okolicach w wydaniu Profi Glass odbywa się w kilku krokach.
CZYTAJ DALEJ O PROFESJONALNEJ WYMIANIE AUTOSZYB…
Dowiedz się więcej o naszych usługach:
- Mobilny Serwis – wymiana autoszyb Profi Glass
- Przyciemnianie szyb samochodowych
- Wymiana szyb specjalistycznych w maszynach
- Najczęstsze pytania i odpowiedzi (FAQ)